
رسالة ترحيبية من عميد كلية الطب
الطلاب الأعزاء، أعضاء هيئة التدريس، والضيوف الكرام،
يسعدني أن أرحب بكم جميعًا في كلية الطب بجامعة فهد بن سلطان (FBSU). يملؤنا الحماس ونحن نحتفل بإنجاز عظيم بعد سبع سنوات من التفاني والعمل الجاد، حيث نرحب بأول دفعتين من 160 طالبًا وطالبة.
إن وصول هؤلاء الطلاب يعطينا أملًا وحماسًا كبيرًا، حيث يمثل كل طالب وطالبة ليس فقط مستقبل أطباء أو باحثين، بل أيضًا مساهمين حيويين في تحويل الرعاية الصحية.
الطاقة الحيوية التي تسود قاعاتنا هي تذكير قوي برسالتنا – إيماننا الراسخ بقدرة طلابنا على تغيير الحياة، وتعزيز المعرفة العلمية، وتحسين رعاية المرضى.
نحن ملتزمون بتطوير منهجنا الدراسي باستمرار، لضمان أن يشمل أحدث التطورات في علوم الطب والتكنولوجيا. هدفنا هو تقديم تعليم شامل يُمكّن طلابنا من مواجهة تحديات مشهد الرعاية الصحية في المستقبل. بالإضافة إلى ذلك، نسعى لتعزيز مبادرات البحث العلمي من خلال التعاون بين التخصصات المختلفة، وتحسين جهودنا في التواصل مع المجتمع لتلبية احتياجات السكان المتنوعة. إن التزامنا بتعزيز بيئة شاملة ومتنوعة سيشكل استراتيجياتنا في التوظيف والاحتفاظ بالموظفين، مما يثري مجتمعنا بالعديد من الرؤى والأفكار.
يسعدنا أن نعلن أننا بذلنا كل جهد ممكن لإنشاء بنية تحتية فعّالة ومستدامة لكلية الطب، بما في ذلك الفصول الدراسية المجهزة تجهيزًا جيدًا، والمختبرات المتقدمة، والمكتبة الحديثة، والمرافق الرياضية، جميعها مصممة لخلق بيئة تعليمية مثالية لطلابنا لكي يتعلموا ويتفوقوا.
عميد كلية الطب
البروفيسور / أحمد بطيحه
المقدمة
بينما نبدأ هذه الرحلة التحولية التي تمتد من عام 2024 إلى 2029، تفتخر كلية الطب بالكشف عن خطتها الاستراتيجية الأولى—إطار عمل طموح وشامل يهدف إلى تعزيز مجال التعليم الطبي ورعاية المرضى. تم إعداد هذه الخطة بعناية من قبل مجموعة مخلصة من أعضاء هيئة التدريس ذوي الخبرة، الذين يقدمون ثروة من المعرفة والخبرة في مجال الطب.
إن خطتنا الاستراتيجية هي التزام جريء نحو التميز، حيث تشرح رؤيتنا لمستقبل التعليم الطبي. تهدف إلى تحسين أساليبنا التعليمية ومنهجنا الدراسي، بالإضافة إلى تعزيز ثقافة التعاون والابتكار والبحث العلمي داخل كليتنا. من خلال تحديد أهداف واضحة، تسعى كلية الطب إلى ضمان أن خريجينا ليسوا فقط متمكنين في المعرفة الطبية ولكن أيضًا مهارات التواصل لديهم تمكنهم من التفاعل بفعالية مع الفئات المتنوعة من المرضى.
لتسهيل التنفيذ الناجح لأهدافنا، قمنا بتطوير جدول زمني مفصل يتضمن سلسلة من المبادرات والمشروعات التي تهدف إلى تلبية احتياجات مجتمعنا المتطورة ومجال الرعاية الصحية بشكل عام. ومن الضروري لهذا العملية التزامنا بالقياس والتقييم؛ حيث سنستخدم مجموعة متنوعة من أدوات التقييم للتحقق من فعالية مبادراتنا، مما يتيح إجراء التعديلات والتحسينات على طول الطريق. من خلال هذه الخطة الاستراتيجية الأولى، تطمح كلية الطب إلى أن تكون في طليعة التعليم الطبي، مجهزةً المتخصصين في الرعاية الصحية المستقبلية بالمهارات التي يحتاجونها لتقديم رعاية استثنائية، والدفاع عن مرضاهم، والقيادة في عالم يتغير باستمرار. ندعو جميع أصحاب المصلحة—الطلاب وأعضاء هيئة التدريس والشركاء في الرعاية الصحية والمجتمع ككل—للانضمام إلينا في هذا المسعى الطموح ونحن نعمل معًا نحو مستقبل أكثر إشراقًا في مجال الطب.
الرؤية
أن نكون كلية طبية رائدة في التعليم الطبي، والرعاية الصحية، والبحث العلمي الأخلاقي.
الرسالة
تلتزم كلية الطب بتخريج أطباء أكفاء ملتزمين بالممارسات الأخلاقية، والتطوير المستمر، وتقديم رعاية صحية ممتازة، وإجراء أبحاث أساسية وسريرية مبتكرة.
القيم الأساسية
تمثل القيم الأساسية لكلية الطب المبادئ الجوهرية التي توجه رسالة ورؤية الكلية.
-
التميز: السعي لتحقيق أعلى المعايير في التعليم، والبحث، ورعاية المرضى لإنتاج مهنيين صحيين متكاملين وكفاء.
-
الإبداع: تشجيع التفكير الابتكاري ونهج حل المشكلات، مما يعد أمرًا حيويًا في مجال الطب المتطور باستمرار.
-
الصدق: تعزيز ثقافة الصدق والأصالة في جميع التفاعلات الأكاديمية والمهنية، وهو أمر أساسي لبناء الثقة بين الطلاب، وأعضاء هيئة التدريس، والمرضى.
-
النزاهة: التمسك بالمبادئ الأخلاقية القوية والمعايير المهنية، وهي أساسية للحفاظ على مصداقية وثقة مهنة الطب.
-
الشفافية: تعزيز التواصل المفتوح والوضوح في عمليات اتخاذ القرار، مما يعزز الثقة والمساءلة داخل المؤسسة.
-
الموقف: تنمية عقلية إيجابية واستباقية بين الطلاب والموظفين، وهو أمر أساسي للصمود والقدرة على التكيف في مجال الطب.
-
المسؤولية: تشجيع الأفراد على تحمل المسؤولية عن أفعالهم وقراراتهم، مما يعزز النمو الشخصي والمهني.
-
المسؤولية الاجتماعية: غرس شعور بالواجب تجاه تحسين صحة المجتمع ومعالجة العوامل الاجتماعية للصحة، وتشجيع الطلاب وأعضاء هيئة التدريس على التفاعل مع مجتمعاتهم وخدمتها.
-
التعاطف: تطوير مقدمي رعاية صحية رحيمين يفهمون ويحترمون الخلفيات والخبرات المتنوعة للمرضى، مما يؤدي إلى رعاية مرضى أفضل.
-
العمل الجماعي: التأكيد على التعاون والتعاون بين التخصصات، معترفًا بأن الرعاية الصحية الفعّالة غالبًا ما يتم تقديمها من قبل فرق تضم تخصصات وخبرات متنوعة.
معًا، تشكل هذه القيم الأساسية إطارًا لتوجيه السلوك واتخاذ القرارات داخل كلية الطب، مما يعزز جودة التعليم، والبحث، ورعاية المرضى.
شروط القبول
للتخرج بدرجة البكالوريوس في الطب والجراحة، يجب على الطلاب إكمال بنجاح 250 وحدة دراسية من الدروس. توزيع الدروس المطلوبة ووحدات الدرجات في هذا البرنامج هو كما يلي:
▪ المتطلبات الكلية: 36 وحدة دراسية
▪ متطلبات برنامج الطب والجراحة: 214 وحدة دراسية
المجموع: 250 وحدة دراسية
A) متطلبات الكلية
1. المتطلبات الإجبارية: 33 ساعة معتمدة موزعة على النحو التالي:
Course Code | Course Name | Credits | Pre-Requisite |
ENGL 115 | English for Medicine I | 4 | |
ENGL116 | English for Health Care Professions I | 3 | |
CSC 131 | Computer Skills | 3 | |
MED 101 | Biostatics | 3 | |
MED 102 | Contemporary Medical Topics | 1 | |
ENGL 117 | English for Medicine II | 3 | ENG 115 |
ENGL118 | English for Health Care Professions II | 3 | ENGL116 |
LRSK 142 | Communication Skills | 3 | |
PHED 152 | Health & Physical Education | 1 | |
SOCS 151 | An Introduction to the Islamic Culture | 3 | SOCS 151 |
SOCS 152 | Faith and Ethic | 3 | SOCS 152 |
SOCS 351 | The Economic, Political and Social System of Islam | 3 | SOCS 351 |
Total credits | 33 |
2. متطلبات الاختيارية: 3 ساعات معتمدة من اختيار الطالب من الدورات التالية:
Course Code |
Course Name |
Credits |
ACCT 110 |
Financial Accounting |
3 |
ASTR 150 |
Introduction to Astronomy |
3 |
CSC 210 |
Computer Skills for Social Sciences |
3 |
CIT 101 |
Future Technologies |
3 |
CHEM 150 |
Chemistry and Society |
3 |
MNGT 110 |
Principles of Management |
3 |
FREN 101 |
Basic French I |
3 |
SOCS 203 |
History of the Kingdom of Saudi Arabia |
3 |
SOCS 202 |
World Civilization |
3 |
متطلبات البرنامج
متطلبات كلية الطب الإجبارية: 214 ساعة معتمدة
1. المتطلبات الإلزامية المبدئية لكلية الطب: تشمل متطلبات كلية العلوم والآداب الحصول على 13 ساعة معتمدة معتمدة.
Course Code | Course Name | Contact Hours | Credit Hours | |
Practical | Theoretical | |||
BIO 103 | General Biology | - | 3 | 3 |
MED 291 | Medical Physics | - | 3 | 3 |
BIO 107 | General Biology (Practical) | 3 | - | 1 |
CHEM 103 | General Chemistry | - | 3 | 3 |
CHEM 107 | Organic Chemistry | - | 3 | 3 |
Total | 3 | 12 | 13 |
تحدد كلية الطب متطلبات محددة بمجموع 198 ساعة معتمدة يجب على الطلاب إكمالها وفقًا للتسلسل المحدد والأعداد المذكورة في خطة الدراسة. كما توضح الخطة طبيعة كل دورة دراسية، سواء كانت تتضمن تعليمًا نظريًا، تعلمًا عمليًا، أو تدريبًا سريريًا.
2. متطلبات كلية الطب: 201 ساعة معتمدة الدورات الإجبارية قبل فترة التدريب (86 ساعة معتمدة)
Course Code | Course Name | Credit Hours | Weekly hours | |
Lectures | Practical | |||
MED 173 | Medical Terminology | 2 | 2 | 0 |
MED 114 | Cell Biology & Tissues | 3 | 2 | 2 |
MED 115 | Anatomy and Embryology | 7 | 5 | 6 |
MED 132 | Physiology | 3 | 3 | 0 |
MED 202 | Biochemistry | 3 | 3 | 0 |
MED 284 | Health administration informatics, economics and population care | 3 | 3 | 0 |
MED 222 | Medical Genetics | 3 | 3 | 0 |
MED 231 | Pathology | 3 | 2 | 3 |
MED 232 | Immunology | 3 | 3 | 0 |
MED 251 | Pharmacology | 3 | 3 | 0 |
MED 265 | Microbiology | 3 | 2 | 3 |
MED 282 | Neurosciences | 6 | 5 | 3 |
MED 305 | Haemopoietic & Lymphatic system | 6 | 4 | 6 |
MED 310 | Musculo-skeletal system | 6 | 4 | 6 |
MED 311 | Gastro-intestinal system | 6 | 4 | 6 |
MED 321 | Endocrine system | 4 | 3 | 3 |
MED 352 | Urinary and reproductive systems | 8 | 6 | 6 |
MED 353 | Respiratory system | 6 | 4 | 6 |
MED 364 | Cardio-vascular system | 6 | 4 | 6 |
MED 370 | Professionalism, ethics, and legal medicine | 2 | 2 | 0 |
Total | 86 | 67 | 56 |
الدورات الإجبارية أثناء فترة التدريب (111 ساعة معتمدة)
Course Code | Course Name | Credit Hours | No. of weeks |
MED 411 | Medical Communications & Clinical skills | 5 | 5 |
MED 415 | Clinical Psychology | 3 | 3 |
MED 416 | Forensic medicine | 2 | 2 |
MED 417 | Dermatology | 2 | 2 |
MED 418 | Anaesthesia & ICU | 4 | 4 |
MED 419 | Diagnostic Radiology | 2 | 2 |
MED 420 | General Surgery I | 8 | 8 |
MED 422 | Internal Medicine I | 8 | 8 |
MED 430 | Community medicine and research project | 8 | 8 |
MED 507 | Paediatrics I | 8 | 8 |
MED 510 | Obstetrics & Gynaecology I | 8 | 8 |
MED 530 | Family Medicine | 4 | 4 |
MED 540 | Psychiatry | 4 | 4 |
MED 550 | Ear, Nose & Throat | 2 | 2 |
MED 553 | Orthopaedics | 2 | 2 |
MED 555 | Neurology & Neurosurgery | 3 | 3 |
MED 560 | Ophthalmology | 2 | 2 |
MED 610 | General Surgery II | 8 | 8 |
MED 620 | Internal Medicine II | 8 | 8 |
MED 630 | Paediatrics II | 8 | 8 |
MED 640 | Obstetrics & Gynaecology II | 8 | 8 |
MED 650 | Emergency Medicine | 4 | 4 |
Total | 111 | 111 |
3. متطلبات الدورات الاختيارية في كلية الطب: الدورات الاختيارية أثناء فترة التدريب: 4 ساعات معتمدة
يتمتع الطلاب في كلية الطب بفرصة استيفاء متطلباتهم الاختيارية من خلال اختيار الدورات التي يقدمها قسم العلوم السريرية أو من مستشفيات تعليمية مرموقة أخرى، سواء محليًا أو دوليًا. يُطلب من الطلاب اختيار إجمالي 4 ساعات معتمدة (ما يعادل 4 أسابيع) من القائمة المختارة للدورات المقدمة أدناه.
Course Code |
Course Name |
Credit Hours |
No. of weeks |
MED 611 |
General Surgery |
4 |
4 |
MED 650 |
Public Health |
4 |
4 |
MED 651 |
Occupational Medicine |
4 |
4 |
MED 621 |
General Medicine |
4 |
4 |
MED 631 |
Paediatrics |
4 |
4 |
MED 652 |
Epidemiology |
4 |
4 |
MED 653 |
Research Project |
4 |
4 |
MED 641 |
Obstetrics & Gynaecology |
4 |
4 |
MED 654 |
Family Medicine |
4 |
4 |
MED 622 |
Psychiatry |
4 |
4 |
MED 612 |
Ear, Nose, and Throat |
4 |
4 |
MED 613 |
Orthopaedics |
4 |
4 |
MED 615 |
Ophthalmology |
4 |
4 |
MED 624 |
Dermatology |
4 |
4 |
MED 625 |
Diagnostic Radiology |
4 |
4 |
MED 626 |
Forensic Medicine and Toxicology |
4 |
4 |
MED 616 |
Urology |
4 |
4 |
MED 627 |
Pathology & Laboratory Medicine |
4 |
4 |
Preface
As we embark on this transformative journey spanning from 2024 to 2029, the College of Medicine is proud to unveil its first strategic plan—an ambitious and comprehensive framework designed to enhance the landscape of medical education and patient care. This plan was meticulously crafted by a dedicated group of experienced faculty members, each bringing a wealth of knowledge and expertise in medicine.
Our strategic plan is a bold commitment to excellence that articulates our vision for the future of medical education. It seeks not only to advance our instructional methods and curriculum but also to nurture a culture of collaboration, innovation, and research within our college. By setting clear objectives, the College of Medicine aims to ensure that our graduates are not only proficient in medical knowledge but also skilled communicators who can engage effectively with diverse patient populations.
To facilitate the successful implementation of our objectives, we have developed a detailed timeline, outlining a series of initiatives and projects designed to meet the evolving needs of our community and the healthcare landscape at large. Essential to this process is our commitment to measurement and evaluation; we will employ a variety of assessment tools to verify the effectiveness of our initiatives, allowing for adjustments and enhancements along the way. Through this first strategic plan, the College of Medicine aspires to position itself at the forefront of medical education, equipping future healthcare professionals with the skills they need to provide exemplary care, advocate for their patients, and lead in a constantly changing world. We invite all stakeholders—students, faculty, healthcare partners, and the community at large—to join us in this ambitious endeavor as we work collectively towards a brighter future in medicine.
Vision
To be a premier medical college in medical education, healthcare and ethical research.
Mission
The College of Medicine is dedicated to graduating competent physicians who are committed to ethical practice, continuous development, providing excellent healthcare and conducting innovative basic and clinical research.
Core Values
The core value of the College of Medicine represent essential principles that guide the mission and vision
of the college.
1. Excellence: Striving for the highest standards in education, research, and patient care to produce well-rounded and competent healthcare professionals.
2. Creativity: Encouraging innovative thinking and problem-solving approaches, which are vital in the ever-evolving field of medicine.
3. Honesty: Fostering a culture of truthfulness and authenticity in all academic and professional interactions, essential for building trust among students, faculty, and patients.
4. Integrity: Upholding strong ethical principles and professional standards, critical for maintaining the credibility and trust of the medical profession.
5. Transparency: Promoting open communication and clarity in decision-making processes, which enhances trust and accountability within the institution.
6. Attitude: Cultivating a positive and proactive mindset among students and staff, essential for resilience and adaptability in the medical field.
7. Accountability: Encouraging individuals to take responsibility for their actions and decisions, thereby promoting personal and professional growth.
8. Social Responsibility: Instilling a sense of duty towards improving community health and addressing social determinants of health, encouraging students and faculty to engage with and serve their communities.
9. Empathy: Developing compassionate healthcare providers who understand and respect the diverse backgrounds and experiences of patients, leading to better patient care.
10. Teamwork: Emphasizing collaboration and interdisciplinary cooperation, recognizing that effective healthcare is often delivered by teams comprising various specialties and expertise.
Together, these core values create a framework for guiding behavior and decision-making within the College of Medicine, enhancing the quality of education, research, and patient care.
Degree Requirements
In order to graduate with a bachelor’s degree in Medicine and Surgery, students must successfully complete 250 credit hours of coursework. The distribution of the required courses and credit hours of this program is as follows:
▪ College Requirements 36 Credits
▪ Medicine and Surgery Program Requirements 214 Credits
Total 250 Credits
A) College Requirements
1. Mandatory requirements: 33 credit hours distributed as follows:
Course Code | Course Name | Credits | Pre-Requisite |
ENGL 115 | English for Medicine I | 4 | |
ENGL116 | English for Health Care Professions I | 3 | |
CSC 131 | Computer Skills | 3 | |
MED 101 | Biostatics | 3 | |
MED 102 | Contemporary Medical Topics | 1 | |
ENGL 117 | English for Medicine II | 3 | ENG 115 |
ENGL118 | English for Health Care Professions II | 3 | ENGL116 |
LRSK 142 | Communication Skills | 3 | |
PHED 152 | Health & Physical Education | 1 | |
SOCS 151 | An Introduction to the Islamic Culture | 3 | SOCS 151 |
SOCS 152 | Faith and Ethic | 3 | SOCS 152 |
SOCS 351 | The Economic, Political and Social System of Islam | 3 | SOCS 351 |
Total credits | 33 |
2. Elective requirements: 3 credit hours of the student's choice from the following courses:
Course Code |
Course Name |
Credits |
ACCT 110 |
Financial Accounting |
3 |
ASTR 150 |
Introduction to Astronomy |
3 |
CSC 210 |
Computer Skills for Social Sciences |
3 |
CIT 101 |
Future Technologies |
3 |
CHEM 150 |
Chemistry and Society |
3 |
MNGT 110 |
Principles of Management |
3 |
FREN 101 |
Basic French I |
3 |
SOCS 203 |
History of the Kingdom of Saudi Arabia |
3 |
SOCS 202 |
World Civilization |
3 |
Program Requirements
Compulsory Medical school requirements: 214 credit hours
1. Mandatory medical school prerequisites: Requirements of the College of Sciences and Humanities include earning 13 approved credit hours.
Course Code | Course Name | Contact Hours | Credit Hours | |
Practical | Theoretical | |||
BIO 103 | General Biology | - | 3 | 3 |
MED 291 | Medical Physics | - | 3 | 3 |
BIO 107 | General Biology (Practical) | 3 | - | 1 |
CHEM 103 | General Chemistry | - | 3 | 3 |
CHEM 107 | Organic Chemistry | - | 3 | 3 |
Total | 3 | 12 | 13 |
The Faculty of Medicine outlines specific requirements totalling 198 credit hours, which students must complete in accordance with the designated sequence and numbers specified in the study plan. The plan also clarifies the nature of each course, whether it involves theoretical instruction, practical learning, or clinical training.
2. Faculty of Medicine Requirements: 201 credit hours
Pre-clerkship Compulsory Courses (86 credit hours)
Course Code | Course Name | Credit Hours | Weekly hours | |
Lectures | Practical | |||
MED 173 | Medical Terminology | 2 | 2 | 0 |
MED 114 | Cell Biology & Tissues | 3 | 2 | 2 |
MED 115 | Anatomy and Embryology | 7 | 5 | 6 |
MED 132 | Physiology | 3 | 3 | 0 |
MED 202 | Biochemistry | 3 | 3 | 0 |
MED 284 | Health administration informatics, economics and population care | 3 | 3 | 0 |
MED 222 | Medical Genetics | 3 | 3 | 0 |
MED 231 | Pathology | 3 | 2 | 3 |
MED 232 | Immunology | 3 | 3 | 0 |
MED 251 | Pharmacology | 3 | 3 | 0 |
MED 265 | Microbiology | 3 | 2 | 3 |
MED 282 | Neurosciences | 6 | 5 | 3 |
MED 305 | Haemopoietic & Lymphatic system | 6 | 4 | 6 |
MED 310 | Musculo-skeletal system | 6 | 4 | 6 |
MED 311 | Gastro-intestinal system | 6 | 4 | 6 |
MED 321 | Endocrine system | 4 | 3 | 3 |
MED 352 | Urinary and reproductive systems | 8 | 6 | 6 |
MED 353 | Respiratory system | 6 | 4 | 6 |
MED 364 | Cardio-vascular system | 6 | 4 | 6 |
MED 370 | Professionalism, ethics, and legal medicine | 2 | 2 | 0 |
Total | 86 | 67 | 56 |
Clerkship Compulsory Courses (111 Credit Hours)
Course Code | Course Name | Credit Hours | No. of weeks |
MED 411 | Medical Communications & Clinical skills | 5 | 5 |
MED 415 | Clinical Psychology | 3 | 3 |
MED 416 | Forensic medicine | 2 | 2 |
MED 417 | Dermatology | 2 | 2 |
MED 418 | Anaesthesia & ICU | 4 | 4 |
MED 419 | Diagnostic Radiology | 2 | 2 |
MED 420 | General Surgery I | 8 | 8 |
MED 422 | Internal Medicine I | 8 | 8 |
MED 430 | Community medicine and research project | 8 | 8 |
MED 507 | Paediatrics I | 8 | 8 |
MED 510 | Obstetrics & Gynaecology I | 8 | 8 |
MED 530 | Family Medicine | 4 | 4 |
MED 540 | Psychiatry | 4 | 4 |
MED 550 | Ear, Nose & Throat | 2 | 2 |
MED 553 | Orthopaedics | 2 | 2 |
MED 555 | Neurology & Neurosurgery | 3 | 3 |
MED 560 | Ophthalmology | 2 | 2 |
MED 610 | General Surgery II | 8 | 8 |
MED 620 | Internal Medicine II | 8 | 8 |
MED 630 | Paediatrics II | 8 | 8 |
MED 640 | Obstetrics & Gynaecology II | 8 | 8 |
MED 650 | Emergency Medicine | 4 | 4 |
Total | 111 | 111 |
3. Medical school elective requirements: Clerkship Elective Courses: 4 credit hours
Students within the Faculty of Medicine have the opportunity to fulfil their elective requirement by selecting courses offered by the clinical sciences department or from other esteemed teaching hospitals, both locally and internationally. Students are required to choose a total of 4 credit hours (equivalent to 4 weeks) from the curated list of courses presented below.
Course Code |
Course Name |
Credit Hours |
No. of weeks |
MED 611 |
General Surgery |
4 |
4 |
MED 650 |
Public Health |
4 |
4 |
MED 651 |
Occupational Medicine |
4 |
4 |
MED 621 |
General Medicine |
4 |
4 |
MED 631 |
Paediatrics |
4 |
4 |
MED 652 |
Epidemiology |
4 |
4 |
MED 653 |
Research Project |
4 |
4 |
MED 641 |
Obstetrics & Gynaecology |
4 |
4 |
MED 654 |
Family Medicine |
4 |
4 |
MED 622 |
Psychiatry |
4 |
4 |
MED 612 |
Ear, Nose, and Throat |
4 |
4 |
MED 613 |
Orthopaedics |
4 |
4 |
MED 615 |
Ophthalmology |
4 |
4 |
MED 624 |
Dermatology |
4 |
4 |
MED 625 |
Diagnostic Radiology |
4 |
4 |
MED 626 |
Forensic Medicine and Toxicology |
4 |
4 |
MED 616 |
Urology |
4 |
4 |
MED 627 |
Pathology & Laboratory Medicine |
4 |
4 |